Inspiratie

Scherp observeren, de basis om succesvol te raken

boekenBij Raackt zijn we nieuwsgierig, elke dag weer. We kijken continue naar bewegingen in de markt, verdiepen ons in trends en (vak)ontwikkelingen en sparren we met ons team en vakgenoten.
Als betrokken lid van onder andere PIM, SWOCC, VNO-NCW en NCD verbeteren we onszelf elke dag.
De downloads op deze pagina zijn ons in deze dagelijkse observatie opgevallen. We delen ze daarom met je om ideeën op te doen en succesvol te raken.

Trendonderzoek Connected Society

De wederzijdse relatie tussen mens en technologie

Wie de komende jaren een sterk merk wil bouwen, moet verder kijken dan de nieuwste trends en gadgets. Dit is te lezen in het originele en ontnuchterende trendrapport ‘Connected society’. Gebaseerd op trendonderzoek biedt het rapport essentiële kennis voor marketeers en iedereen die betrokken is bij de toekomst van merken.

“Het vaststellen van trends is iets anders dan het doen van toekomstvoorspellingen. Het gaat ook verder dan simpelweg raden welke technologie er nu weer gaat doorbreken. De focus ligt op sociaal-culturele trends. Deze beschrijven veranderingen in menselijke behoeften en gedragingen. We verklaren deze trends met behulp van onderzoek uit de sociale wetenschappen zoals psychologie en sociologie.”

Download hier het PIM trendonderzoek 2018 (PDF 6,2 mb)  >>

Trendrapport ‘Trust me?!’

Dit met over- en inzicht ontwikkeld Trendrapport dat is voorzien van inspirerende cases, toont aan dat organisaties in een tijd waarin veranderingen elkaar razendsnel opvolgen, nú meer dan ooit de klant en het algemeen belang centraal moeten stellen.
Je kunt nog zo’n leuke techniek of campagne inzetten om (commercieel) succes te boeken, zonder in te spelen op diepere wensen en behoeften bereik je weinig. Dat maakt marketing vandaag uitdagender en complexer dan ooit. “Begrijpen we de klant wel echt?” en “Hoe krijgen of houden we het vertrouwen van de klant?” zijn daarom méér dan terechte vragen.

Download het PIM trendrapport 2017 (PDF 2,3 mb)  >>

Trendrapport ‘Millennial Footprint’

Dit rapport identificeert vier karakteristieken van millennials en geeft handvatten voor een millennialproof strategie. Daarmee neemt het u mee in de mindset van de millennial-generatie, onze collega’s en relaties van vandaag. Een groep die u zult moeten begrijpen om te kunnen anticiperen op de toekomst van uw organisatie en de strategische rol die uw merk, marketing en communicatie hierin speelt. Met bestuurders, directeuren en marketeers die de toekomst van mens & bedrijf aan het hart gaat, Delen wij graag dit trendrapport.

Download hier het PIM trendonderzoek 2016 >>

10 ultieme adviezen toekomstgericht merkbeleid

cadeauNaast goed doen met je merk zijn er meerdere adviezen om een sterke stap vooruit te maken met je merk. Ter gelegenheid van 8 mensjaren Raackt trakteren wij je graag op 10 ultieme adviezen voor een menselijker – en dus succesvoller – merkbeleid. 10 uiterst waardevolle tips voor de toekomstgerichte ondernemer en marketeer.

Bekijk 10 ultieme adviezen toekomstgericht merkbeleid>>

Van Trend naar Brand

homo-digitalis“De uitdaging waar organisaties en marketeers voor staan is de snelle technologische ontwikkelingen toe te passen in hun merkpropositie.”
Raackt ziet mooie dingen gebeuren. Nieuwe technologische ontwikkelingen creëren een ‘makers-economie’. Een economie waarin consumenten en bedrijven samenwerken om zich te ontwikkelen. Het internet komt steeds verder ons leven binnen om zaken te beheren en verbeteren (denk aan de ‘tennis trainer’ in je racket). Deze trends inspireren en zorgen ervoor dat merken samen met consumenten integreren. Inspireert merkontwikkeling u net zo als ons?

Lees dan het PIM Trendrapport 2015. (PDF 2,2 mb)

Delen, het nieuwe statussymbool

caravanBegin dit jaar deelden wij met u een nieuwe trend: ‘Delen, het nieuwe denken voor succes’. Inmiddels zien we dat de sharing economy niet op zich staat en steeds sterker wordt. Zo blijkt ook uit de recente publicatie in het Financieel Dagblad ‘Delen, het nieuwe statussymbool?’.

De deeleconomie staat symbool voor veel maatschappelijke en innovatieve ontwikkelingen. Ontwikkelingen die onze aandacht verdienen en vereisen, omdat ze één ding gemeen hebben: ze beïnvloeden direct en/of indirect het bestaansrecht van onze organisaties, merken, de merkbeleving, contact met onze klanten en onze resultaten.

’Branden’ in een B2B omgeving

b2bMerken voegen niet alleen waarde toe voor consumenten maar zeker ook in een B2B omgeving. Dit heeft Raackt de afgelopen jaren aangetoond voor diverse klanten. In het artikel ‘Het verschil tussen ASML en Coca-Cola’ wordt hierover een sterk punt gemaakt: ‘Merken voegen natuurlijk waarde toe, maar niet ieder merk voegt ook evenveel waarde toe. Daar kunnen de B2B marketeers nog wat opsteken van hun B2C collegae. Zo slagen merken met een dominant B2B karakter zoals IBM, Microsoft en GE er in om de top 10 van de meest waardevolle merken ter wereld te bereiken.’

download hier. (PDF 1 mb)

PIM Trendrapport 2014

pim-trendrapportTijd voor een nieuwe generatie Trendrapporten. Met deze uitgave luidt PIM (Platform Innovatieve Marketing) de derde generatie Trendrapporten in. Na Egbert Jan van Bel en Peter Gouw met zijn PIM Trendboard is het nu tijd voor de jonge garde ´digital native marketeers´: Aljan de Boer en Stefan Harzevoort.Dit Trendrapport onderschrijft onze overtuiging dat marketing pas echt goed werkt wanneer je samen een merk- en marketingstrategie creëert die richting geeft, inspireert en verbindt. In de huidige en komende tijd kan je bij alles wat je doet en zegt, medewerkers, klanten en overige stakeholders alleen succesvol raken vanuit het hart met een merk dat raakt.

download hier. (PDF 9,9 mb)

Dare to share

Dare_to_ShareAls platform voor Leadership & Governance signaleert de Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren (NCD) belangrijke leiderschapsissues van STRAKS en vertaalt die samen met haar leden naar de mogelijkheden en kansen van NU. Zo is het thema ‘Dare to share’ een jaar lang verkend en uitgediept in workshops, co-creatiesessies, gesprekken en artikelen.Wij hebben dit proces van dichtbij meegemaakt en zijn er daardoor van overtuigd dat delen ook een cruciaal onderdeel is van goed leiderschap. Ervaringen, achtergronden en mogelijkheden van dit proces zijn vastgelegd in een E-boekje. Gezien de waarde die wij hechten aan delen, biedt Raackt u graag de gelegenheid dit te lezen.

download hier. (PDF 1,9 mb)

Platform Innovatie in Marketing: True Value The Way Out

pimHet Platform Innovatie in Marketing (PIM) presenteerde in februari het Marketing Trendrapport 2013. Het rapport hanteert de huidige economische situatie als drijfveer om op een andere manier aan de slag te gaan en bijvoorbeeld de kans te zien om optimale klantwaarde neer te zetten. Raackt herkent en onderschrijft deze trend vanuit haar dagelijks handelen. Gezien de enorme waarde van het rapport en als actief lid van PIM bieden wij u de mogelijkheid om het hele rapport te lezen.

download hier (PDF 15 mb)

scherp observeren + goed richten = succesvoller raken

Wie?

Vanuit het streven de beste prijs-prestatie-verhouding te leveren voor je klanten, is Raackt in 2007 opgericht door Cees Koot.

Raackt is een netwerkbureau dat voor elk uniek vraagstuk samenwerkt met de beste en meest ervaren specialisten.

Contactgegevens

Raackt

Strijp S - Videolab
Torenallee 20
5617 BC Eindhoven

Postadres

Spechtlaan 2
5731 XM Mierlo

 

M: +31 (0)6 55 77 88 15
E: info@datraackt.nl