Een Sterk Merk

Een sterk merk werkt

Een sterk merk, wat is dat eigenlijk? Een merk dat informeert, stimuleert en activeert. Een merk dat mensen raakt, in beweging brengt en voorkeur creëert. Goed verhaal, alleen… hoe doe je dat?

Tactiek of business gedreven beweging?

Het succes van een sterk merk is verankerd in je purpose. Een soort belofte, waarbij het draait om de ‘Why’ van je bestaan. De positieve impact op mensen en de wereld waarin we leven. Dat gaat veel verder dan alleen economische belangen en financiële verantwoordelijkheden. Een purpose gaat over alles waarin je merk excelleert en bijdraagt aan een betere wereld. Daarmee is purpose marketing een krachtig instrument geworden dat zich onderscheidt op vier niveaus:

  1. Op het laagste niveau is purpose marketing niet meer dan een tactiek
  2. Een stapje hoger is het een merkbelofte
  3. Op een hoger niveau wordt het een bedrijfsstrategie
  4. En op het allerhoogste niveau is purpose een business gedreven beweging

“Bedrijven met een hoge purpose-score zijn de afgelopen twaalf jaar met 175 procent in merkwaarde gegroeid.”

WPP-onderzoeksbureau Kantar Consulting

Stand out in the crowd

Val op en onderscheid jezelf in oprechte taal en vorm en besteed in het bijzonder aandacht aan je totale communicatie en uitstraling op een manier dat het:

  • Betekenis heeft
  • Echt is
  • Uniek binnen je catogorie is
  • Coherent is
  • Business-proof is

Ontwikkel vanuit deze basis voldoende goede content en een passende visuele identiteit bij je bedrijf of organisatie. Een identiteit die laat zien waar je merk voor gaat en staat en die je merkpersoonlijkheid weerspiegelt.

Tegenwoordig zijn het medialandschap en de onderliggende communicatiekanalen zoals tv, radio, internet, billboards, advertenties, banners, socialmedia etc.’vol’ en versnipperd. Daardoor lijkt het net dat alleen grote merken nog in staat om te domineren. Tegenover grote merken zet je sterke merken, ongeacht de grootte. Zeggen dat je te klein bent als merk of niet veel sociale betekenis hebt, is geen excuus.

“Bedrijven met een lage purpose-score zijn de laatste 12 jaar slechts 70 procent gegroeid.”

Tientallen klanten genieten de voordelen van een Sterk Merk. Interesse in een businesscase?

Contactformulier

Neem contact op. Vrijblijvend. Of stel een concrete vraag en ontvang een concreet antwoord.

Stuur een e-mail naar belme@datraackt.nl en vermeld uw telefoonnummer.

Direct bellen of het antwoordformulier invullen kan natuurlijk ook:
icoon-telefoon3 +31 6 55 77 88 15.

Uw naam

Bedrijf

Uw email (*)

Uw vraag/opmerking

1,2,3 Raack© is onze beproefde en bewezen drie stappen methode, gebaseerd op scherp observeren + goed richten = succesvoller raken. Drie stappen die we graag met je bespreken om te merken hoe onze aanpak jouw organisatie en stakeholders positief raakt en bijdraagt aan de merk- en marketingdoelstellingen.

scherp observeren + goed richten = succesvoller raken

Wie?

Vanuit het streven de beste prijs-prestatie-verhouding te leveren voor je klanten, is Raackt in 2007 opgericht door Cees Koot.

Raackt is een netwerkbureau dat voor elk uniek vraagstuk samenwerkt met de beste en meest ervaren specialisten.

Contactgegevens

Raackt

Strijp S - Videolab
Torenallee 20
5617 BC Eindhoven

Postadres

Spechtlaan 2
5731 XM Mierlo

 

M: +31 (0)6 55 77 88 15
E: info@datraackt.nl