Online communicatie automatiseren?

Online communicatie
automatiseren?

Het is de droom van de prestatiegerichte, prijsbewuste marketeer: met een druk op de knop maximaal bereik en optimaal rendement. Bij voorkeur automatiseer je de online communicatie volledig. Zit wat in. Maar of het ook werkt…

Op deze pagina lees je de zin en onzin van communicatie automatiseren.

Vraag Raackt of automatisering werkt in de communicatie en je krijgt het advies om nog even door te dromen. Iedereen weet: succesvol communiceren is een kwestie van eindeloos finetunen. Er zijn oneindig meer variabelen dan wetmatigheden.

Cut the crap

Natuurlijk het klinkt geweldig. Met een druk op de knop een succesvolle online campagne lanceren die maximaal rendement biedt. Dat is ook de reden waarom automatiseren zo’n sexy onderwerp is. We zoeken de heilige graal. Maar gaan we die ooit vinden?

Raackt leeft én communiceert in het hier en nu. Communiceren is – en blijft – bovenal mensenwerk. Beweert iemand dat dit niet zo is? Vraag gerust door.

Mensen versus robots

In het artikel Help! Mijn lezer is een robot! (communicatieonline.nl) lees je over een bekend dilemma voor communicatieprofessionals: maak je websites voor mensen of voor robots?

Of draai het eens om, zijn er organisaties die ontvangers benaderen alsof het robots betreft? Mensen van vlees en bloed die denken en doen conform voorspellende algoritmes.

Een beetje zoals Google zoekresultaten voorschotelt op basis van eerdere zoekacties. Kan best nuttig zijn, maar wat als je opeens tweerichtingsverkeer tot stand brengt tussen zender en ontvanger en de doelen van beide partijen niet compatible zijn? Dan moet je zenderdoelen ombuigen in ontvangerdoelen en andersom.

Er is nog geen enkele computer of robot die iets zinnigs kan met het samensmelten van zender- en ontvangerdoelen.

Begint het al te duizelen?

Mooi. Het probleem is duidelijk. Nu de oplossing. Buig robotisering bij webcreatie en onlinestrategie om in je voordeel. Doe het tegenovergestelde en kies voor ambachtelijk mensenwerk. Inclusief gezond verstand.

Mensenwerk. Hoe dan? Benut je de drietrapsraket van Raackt, een intergrale aanpak die gegarandeerd resulteert in maximaal bereik en optimale conversie.

De 1,2,3 aanpak rust op de volgende pijlers:

  1. Strategie – weet wat mensen beweegt en blokkeert. Daar kom je alleen achter als je ook echt oprecht geïnteresseerd bent in de intrinsieke motivatoren. Wat beweegt mensen echt?
  2. Content – De webmatrix van Raackt is een interactieve checklist die rekening houdt met alle variabelen. Van betrekkingsniveau tot gelaagdheid, structuur, planning en interactie: alle antwoorden op de vragen in de checklist beïnvloeden elkaar onderling. Raackt houdt rekening met… alles.
  3. Creatie – Een plan inclusief een passende visuele identiteit heeft alleen waarde als je achteraf kunt toetsen of het plan het beoogde doel dichterbij heeft gebracht. Of heeft bereikt. Planmatig werken is de ultieme voorwaarde voor waardecreatie in communicatie.

“Interlingo staat als nooit tevoren. Sinds de herintroductie en activatie hebben we nieuwe klanten zoals onder meer Marel, Stork, Bowes en Wilkes mogen verwelkomen”

Ingrid van Eijk, Managing Director Interlingo

Meer weten over de Raackt 1,2,3 aanpak? Ga naar de pagina Van idee naar uitvoering en zie hoe Raackt voor je werkt en met je werkt.

Aan de slag met Raackt en de webmatrix workshop volgen?

Neem contact op. Raackt deelt graag haar werkwijze met je. Geheel vrijblijvend, maar wel uiterst serieus en gedreven. Ontdek de mogelijkheden van een interactieve workshop waarbij je snel en doeltreffend de vingers (meervoud) op de zere plek legt en direct aan de slag kunt.

Contactformulier

Neem contact op. Vrijblijvend. Of stel een concrete vraag en ontvang een concreet antwoord.

Stuur een e-mail naar belme@datraackt.nl en vermeld uw telefoonnummer.

Direct bellen of het antwoordformulier invullen kan natuurlijk ook:
icoon-telefoon3 +31 6 55 77 88 15.

Uw naam

Bedrijf

Uw email (*)

Uw vraag/opmerking

scherp observeren + goed richten = succesvoller raken

Wie?

Vanuit het streven de beste prijs-prestatie-verhouding te leveren voor je klanten, is Raackt in 2007 opgericht door Cees Koot.

Raackt is een netwerkbureau dat voor elk uniek vraagstuk samenwerkt met de beste en meest ervaren specialisten.

Contactgegevens

Raackt

Strijp S - Videolab
Torenallee 20
5617 BC Eindhoven

Postadres

Spechtlaan 2
5731 XM Mierlo

 

M: +31 (0)6 55 77 88 15
E: info@datraackt.nl