Merk en marketing in a Connected World

Merk & Marketing
in a Connected World

Wederzijdse relatie tussen mens en technologie

Wie de komende jaren een sterk merk wil bouwen, moet verder kijken dan de nieuwste trends en gadgets. Dit is te lezen in het originele en ontnuchterende trendrapport ‘Connected society’. Gebaseerd op trendonderzoek biedt het rapport essentiële kennis voor marketeers en iedereen die betrokken is bij de toekomst van merken.

“Het vaststellen van trends is iets anders dan het doen van toekomstvoorspellingen. Het gaat ook verder dan simpelweg raden welke technologie er nu weer gaat doorbreken. De focus ligt op sociaal-culturele trends. Deze beschrijven veranderingen in menselijke behoeften en gedragingen. We verklaren deze trends met behulp van onderzoek uit de sociale wetenschappen zoals psychologie en sociologie.

“Goede marketeers vinden de technologie bij de behoefte en niet de behoefte bij de technologie.”

Aljan de Boer

Je zal maar verantwoordelijk zijn voor marketing.

Je moet ergens voor staan, zonder stil te staan. Dan ben je bezig om je purpose tot leven te brengen. Niet alleen extern, maar zeker ook intern. Je luistert naar klanten, sluit aan bij trends in de maatschappij en reageert op veranderingen in de markt. Je bent continu bezig om je digitale strategie tot uitvoer te brengen. En ondertussen probeer je op te vallen met onderscheidende communicatie.

Customer experience is het doel

Dat alles om een sublieme customer experience neer te zetten waar je klanten niet alleen blij van worden maar zich ook positief over uitlaten.

Keuzes maken

Wat doen we met merk, insights, digital, CX, het hele pakket om onze NPS en de financiële en maatschappelijke winst te vergroten?

Genoeg om je druk over te maken, zou je denken. Waarom laten we ons dan zo gek maken door AI, AR, bots en andere technische snufjes uit Silicon Valley? Waarom lijkt het alsof techniek altijd voorrang moeten krijgen? Terwijl dat maar een klein onderdeel is van de werkelijkheid.

Parkeer de techniek, begin bij mensen

Om je in staat te stellen ook de technologie bij de behoefte te vinden en niet andersom, is dit Trendrapport 2018 ontwikkeld. Hierin hebben Aljan de Boer en Tracy Cheung van TrendsActive zich verdiept in de ‘Connected Society’ en in het bijzonder in de relatie tussen mensen en technologie.

Nieuwe technologie omarmen…
Wil je een praktijkvoorbeeld? Neem contact op over een Raackt casus die gegarandeerd tot de verbeelding spreekt.

Contactformulier

Neem contact op. Vrijblijvend. Of stel een concrete vraag en ontvang een concreet antwoord.

Stuur een e-mail naar belme@datraackt.nl en vermeld uw telefoonnummer.

Direct bellen of het antwoordformulier invullen kan natuurlijk ook:
icoon-telefoon3 +31 6 55 77 88 15.

Uw naam

Bedrijf

Uw email (*)

Uw vraag/opmerking

scherp observeren + goed richten = succesvoller raken

Wie?

Vanuit het streven de beste prijs-prestatie-verhouding te leveren voor je klanten, is Raackt in 2007 opgericht door Cees Koot.

Raackt is een netwerkbureau dat voor elk uniek vraagstuk samenwerkt met de beste en meest ervaren specialisten.

Contactgegevens

Raackt

Strijp S - Videolab
Torenallee 20
5617 BC Eindhoven

Postadres

Spechtlaan 2
5731 XM Mierlo

 

M: +31 (0)6 55 77 88 15
E: info@datraackt.nl