Prikkels

prikkels

Laatste rake nieuwsbrief

25 april 2018
Het is de droom van de prestatiegerichte, prijsbewuste marketeer: met een druk op de knop maximaal bereik en optimaal rendement. Bij voorkeur automatiseer je de online communicatie volledig. Zit wat in. Maar of het ook werkt… >>

Rake nieuwsbrieven archief

4 oktober 2017
Succesvol online recept over online communicatie automatiseren of met gezond verstand op ambachtelijke wijze mensen bereiken en in beweging brengen?

27 juni 2017
Webteksten schrijven? Informeren, stimuleren en activeren, hoe werkt het ook alweer?

11 april 2017
Marketing draait meer dan ooit om vertrouwen

14 juni 2016
Trendrapport: Technologie of mens centraal?

28 januari 2016
In 3 stappen naar succesvol merkmanagement

30 november 2015
Succesvolle verandering begint bij het merk

3 september 2015
De kern voor duurzaam resultaat

7 juli 2015
Een merkwaardige prikkel

Aanmelden nieuwsbrief

Uw naam

Uw e-mailadres (verplicht)

Rake merkwaardige prikkels

3 oktober 2017
‘Ikigai’ – het wondermiddel voor groei, loyaliteit en merkwaarde
De Okinawanen noemen het ‘Ikigai’, vrij vertaald: datgene waar je in de ochtend voor wakker wordt. Het is één van de geheimen van een lang, tevreden en gezond leven. Ook in andere zogenaamde ‘Blue zones’ weten ze het al lang: een ‘purpose’ hebben in het leven loont. Recente ontwikkelingen laten zien dat dit inmiddels niet anders is in de wereld van de marketing.

10 april 2017
Persoonlijke marketing – van droom naar werkelijkheid?
Er wordt vaak geroepen dat persoonlijke marketing de ultieme droom van marketeers is. En met een berg aan data voor onze voeten lijkt de tijd rijp om een droom in vervulling te laten gaan. Of is dit toch makkelijker gezegd dan gedaan?

13 juni 2016
Seks, puppy’s en de dood
Met een baanbrekend onderzoek naar Supernormal Stimuli. De conclusies uit zijn onderzoek blijken op een opvallende manier ook van toepassing op het mensenrijk en de werking van reclame. We zijn net dieren.

30 maart 2015
Marketing = experimenteren en leren
“De technologische ontwikkelingen zullen niet controleerbaar en voorspelbaar zijn. Merken zullen moeten leren en proberen.”
Zo stelt ook Daan de Raaf, lid raad van advies van SWOCC. Hij stelt dat Marketing en Management geen goede combinatie is, omdat de wetenschap ons leert dat controleerbaarheid en voorspelbaarheid (management) een illusie is.

23 oktober 2014
Mensen maken merken
Wij werden geïnspireerd door dit stuk van Tijs Timmermans, Periodiek waait er een bepaalde wind die een visie over wat merken zijn of hoe je merken zou moeten bouwen in de mode brengt…

13 oktober 2014
Het merkmanagement van morgen
Wij bezochten voor u de boekpresentatie Merkbeheer: ‘het merkmanagement van morgen’ van Daan Muntinga. Hierin stelt Muntinga: “Merkmanagement is van oudsher gericht op controle, maar het is steeds…

28 augustus 2014
Kennisdeling als marketinginstrument
Kennis en begrip van de markt en haar veranderingen zijn voor bedrijven essentieel om producten succesvol op de markt te brengen. Daarom is het van groot belang dat…

28 augustus 2014
Corporate branding: van logo’s plakken naar betekenisgeving
Organisaties beseffen steeds meer dat het bouwen aan een organisatiemerk waardevol is. Zo lazen we deze zomer dat P&G ervoor kiest om minder merken te voeren en tevens het corporate merk een prominentere rol te geven…

20 maart 2014
Wanneer is branding in B2B belangrijk?
Er bestaat veel onduidelijkheid over de rol van branding in business-to-business (B2B). Veel B2B marketeers baseren hun beslissingen op kennis over merken in een business-to-consumer (B2C) context, terwijl het niet zeker is dat het merk dezelfde rol speelt in een B2B context.

12 maart 2014
Het organisatiemerk is van iedereen
De wereld van het merk en de wereld van de organisatie zijn de afgelopen twintig jaar naar elkaar toegegroeid met de opkomst van corporate branding: het beschouwen van een organisatie als een merk.

scherp observeren + goed richten = succesvoller raken

Wie?

Vanuit het streven de beste prijs-prestatie-verhouding te leveren voor je klanten, is Raackt in 2007 opgericht door Cees Koot.

Raackt is een netwerkbureau dat voor elk uniek vraagstuk samenwerkt met de beste en meest ervaren specialisten.

Contactgegevens

Raackt

Strijp S - Videolab
Torenallee 20
5617 BC Eindhoven

Postadres

Spechtlaan 2
5731 XM Mierlo

 

M: +31 (0)6 55 77 88 15
E: info@datraackt.nl